Special project with Proprietexclusive, Beauty Tales #3. Realization: ALESSIO NESI Beauty Director, LUCIO VANOTTI Fashion Designer,  FRANCESCO PETRONI Art – Director Video.

In the wake of conceptual hints, avant-garde trend of virtual perfumes born thank to head-space, comes the conceptual project of Lucio Vanotti perfume. An “abstract-anti-perfume”, invisible, without any references to organic components, consisting of an olfactory visual pyramid , describable only for oxymorons and metaphors, made of visions instead of notes.

LV-GIF-01-530Video number 1 Collection

Born from Vanotti’s visions and told with a triptych of gifs of 15 seconds. Each of which assemble poetic fragments and impressions of matter, just as a futuristic manifesto: “The presence of Absence. Everything and Nothing. YES and NO. Solid geometric shapes. Silence of organic movements. Milan bruma. Unmade bed“.

LV-GIF-02-530Video number 2 Poetry

It expresses mystery, intrigue, detached purism. The persistence of beauty immersed in the continuous stream of the digital age. A beauty that involves the education of the eye rather then that  of smell; an ability and willingness to be excited by seeing beyond the modern myths of originality.

LV-GIF-03-530Video number 3 Space

Sulla scia dei sentori concettuali, tendenza avanguardista dei profumi virtuali nati per merito dell’head-space, nasce il progetto concettuale del profumo di Lucio Vanotti. Un “anti-profumo-astratto”, invisibile, privo di riferimenti a componenti organici, composto da una piramide olfattiva visiva, descrivibile solo per ossimori e metafore fatto di visioni, anziché di note. Nato dalle visioni di Vanotti e raccontato con un trittico di gifs di 15 secondi. Ognuno dei quali assemblano frammenti poetici e impressioni materiche, come un manifesto programmatico futurista: “La presenza dell’Assenza. Tutto e Niente. SI e NO. Forme geometriche solide. Silenzio dei movimenti organici. Bruma di Milano. Letto disfatto”. Esprime mistero, intrigo, distaccato purismo. Il persistere della bellezza immersa nello streaming continuo dell’era digitale. Una bellezza che implica un’educazione dello sguardo più che dell’olfatto; una capacità e disponibilità a essere emozionati dal vedere che va oltre i miti moderni dell’originalità.

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